keskiviikko 11. toukokuuta 2011

jeppis jee!

Eilen A&A:n tiistaitreeneissä aiheena oli kepit osana rataa. Kuinka sopivaa meille! Sitä juurikin on treenattu viime viikot urakalla. :) Ja pakko myöntää. Treenimäärä näkyy. Siis hyvällä tavalla. :) Noki hakee jo melkoisen etäisyyden päästä itse ensimmäisen keppivälin ja suorittaa kepit omatoimisesti, vaikka olisin aika paljon jäljessä tai sivusuunnassa etäämmällä. Eikä silläkään ole enää oikeastaan väliä, kummalla puolella keppien aloitusta minä olen. Noki hakee oikean aloituspuolen itse.

Ainoa pulma (ja ikinähän ei varmaan pulmista täysin päästä eroon, vaikka tämäkin pulma varmasti ratkaistaan ihan pikapuolin. Uusia pulmia ilmenee aina.;) tällä hetkellä kepeissä on se, että kun ohjaan "väärältä" puolelta, Noki jättää viimeisen kepin suorittamatta. Ihme otus. Ja minä tietenkin olen alkanut jännittää viimeistä väliä, mikä aiheuttaa noidankehän, jossa Nokin toiminta ruokkii minun toimintaani ja päin vastoin. Onneksi kuitenkin päästään omatoimisesti Ojankoon treenaamaan, joten tänään heti puututtiin viimeisen välin pulmaan ja naksuttelemalla sainkin Nokin tekemään viimeisen välin ihan alkutreenien paria lipsahdusta lukuunottamatta epäröimättä ja ihan oikein.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että kesän aikana testataan ihan virallisia kisoja. Uskallan sen jo ilmoittaa julkisesti. :) Noki osaa kyllä. Joten minun on pakko alkaa treenata myös itseäni kisajännityksen osalta ja pitkien ratojen muistamisen osalta myös. Toki ensin korkataan möllit (ensi keskiviikkona, Ojangossa:) ja niiden sujumisen perusteella sitten asetetaan tarkempi aikataulu kisauran korkkaamisen suhteen.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä, hyvä! Kisoihin vaan! Aika yleistä aloittelevilla koirilla on tuo "väärän puolen" pujottelun vikan välin virhe. Myös Zili-sisko harrasti sitä ; ). Toistoja vaan niin kyllä se alkaa sujua.

Sanna the kasvattaja