lauantai 4. elokuuta 2012

estetreeniä ja muita onnistumisia

Välillä on hyvä palata perusteisiin.

Noki on parissa kisassa mennyt pituuden poikittain, kun minun rintamani on lähtenyt jo kohti seuraavaa estettä. Niinpä tänään otettiin asiaksemme treenata pituuden omatoimista suorittamista. Ja häpeäkseni on sanottava, ettei tälläistä treeniä pituuden kanssa ole koskaan aiemmin suoranaisesti tehty. Olen jotenkin haksahtanut ajattelemaan, että pituus on hyppy siinä missä kaikki muutkin hypyt. Joo-o. Kyllä Noki osaakin pituuden hypätä, mutta ei se estesuoritus siitä huolimatta ole itsenäinen, vaan vaatii onnistuakseen minun liikkeeni. Maksikoirillahan pituus on niin pitkä, että koira voi ihan hyvin hypätä sen väärin, jos esteen oikea suoritustapa ei ole koiralle selvä. Nyt Nokille on taottu päähän, että pituus suoritetaan alusta loppuun, vaikka minä tekisin mitä. Takomista toki jatketaan myöhemminkin. Treeni sujui tosi mainiosti ja Noki ei tullut kertaakaan poikittain, vaikka minä en auttanut omalla vauhdillani mitenkään. :)

Kola teki takaakiertopersjättötreeniä (huh mikä sana) ja se sujuikin taas paremmin kuin edellisellä kerralla. :) Kola ei enää epäröinyt hypätä takaakierron jälkeen, vaikka minä lähdin jo tekemään persjättöä. Hyvä Kola!

Lisäksi kummankin pojan kanssa tehtiin Purina Openin erään kolmosten kisan alkupätkää 1-3.

Kävi ilmi, että Kola teki alkua Nokia paljon nopeammin ja sujuvammin. :O :) Kutsuin kakkosen takaa, tein persjätön ja kolmosen ohjasin viskillä. Kola ponnisti kakkosen yli parempaan laskeutumispaikkaan, jolloin sillä oli hyvä linja kolmoselle. Noki laskeutui varmaankin lähemmäs heti kakkosen jälkeen, jolloin sille jäi mahdollisuus suorittaa kolmonen myös väärältä puolelta. Kolalle tätä mahdollisuutta ei mitenkään sujuvasti jäänyt valittavaksi. Lisäksi täysin yllättäen Kola teki viskikäännöksen tosi luotettavasti ja sujuvasti, vaikkei moista olla koskaan aiemmin tehty! :) "Sun täytyy alkaa luottaa Kolaan", sanoi Maija. Kai se on vähitellen vaan pakko. ;)

Treeneistä jäi tosi hyvä mieli. :) Noki oppi. Minä opin. Kola oppi. Ei treeni sen paremmin voisi mennäkään? :) 

Ei kommentteja: