lauantai 2. helmikuuta 2013

BATin kisoissa

Käytiin tekemässä kaksi agilityrataa, joissa kummassakin oli hyviä ja huonoja juttuja. Ekalta radalta otettiin nopea, sujuva ja hyvä vitonen: rima putosi keinun jälkeen. Ohjasin Nokin puomin jälkeen putkeen jotenkin tosi "syvälle", jolloin en ehtinytkään tekemään putken jälkeen olleella hypyllä valssia A:lle ohjatakseni. Lennossa suunnitelma muuttui persjätöksi, joka meinaa jäädä ihan tosi liian myöhäiseksi. Lisäksi teen muurilla aivan typerän "YLLÄRI TÄSSÄ TULEEKIN KÄÄNNÖS!" -valssin, jolloin Noki valuu melkein selän taakse. Homma kuitenkin eteni vaivattoman tuntuisesti ja oma liikkuminen tuntui taas helpolta. Etenemä oli 4,49 m/s, joka on tuloslistaukseen kisahistorian aikana päätyneistä paras yhtä ykkösluokan hyppäriä (4,75m/s) lukuunottamatta. Jesh. :)

Tokalla radalla Noki luki alun ohjauksen aiiiiivan pieleen ja minä tein pakkovalssia aiiiiivan väärässä kohdassa. Nokin toiminta tuli minulle niin yllätyksenä, että en saanut ohjausta oikein enää kasaan koko radan aikana vaan homma meni löysäksi lönkyttelyksi.

Toisen radan ansiona kuitenkin se, että hyllyn takia lähdin testaamaan, miten kepeille todella vahva vedättäminen toimii kisatilanteessa. Ehdin putken aikana päättää, että heitän Nokin seuraavalle hypylle ja lähden tekemään samaa, mitä tällä viikolla ollaan treenattu - eli olen keppien puolivälin tietämillä asti ikään kuin kutsumassa Nokia kepeille. Treeneissä tehtiin ihan sitäkin, että olen kaukana keppien loppupäänkin takana kutsumassa Nokia kepeille ja se on toiminut ihan pulmitta. Ennen rataa sanoin seurakavereille, että treeneissä ohjaisin kepeille tuolla tavalla kutsumalla, mutta kisatilanteessa en uskalla. Nyt onneksi ehdin muuttaa suunnitelmaa ja pääsin testaamaan Nokin hermoja kepeillä vain harvoin käytetyn ohjauksen kanssa. Ja se kannatti. Ei mitään epäröintiä tai ihmettelyä - Noki tikutti ne luotettavasti alusta loppuun asti. Keppien jälkeen minä söhlään, kun olen ohjausmuutoksen takia eri puolella keppejä kuin missä olin suunnitellut olevani. Mutta ei se mitään. Hyvä mieli, että pääsin testaamaan tuota kepeille kutsumista! :)




Ei kommentteja: