sunnuntai 25. elokuuta 2013

pika treenaa

Käytiin lämpimän sunnuntain aamutunteina Maijun, Indin ja Hipin kanssa oman seuran kentällä. Pentujen päivän teemoina olivat vauhtiympyrällä putkiin irtoaminen, pussi osana rataa ja kokonainen puomi yksittäisenä esteenä.

Ja hyvinpä tuo oma pentu taas pinkoi. (Kuinka kauan sitä saa sanoa pennuksi? Sehän täyttää kolmen viikon päästä vuoden.. ;) Puomilla se ei kaipaa minun liikettäni tuekseen ja pysyi puomilla, vaikka yhdellä kerralla tehtiin vähän turhankin vino lähestyminen. Jälkikäteen videolta katseltuna huomasin, että syystä tai toisesta Pika kääntyi alastulolla vasemmalle, mikä olisi ymmärrettävää, jos minä olisin joka suorituskerralla vasemmalla, mutta se kääntyi vasemmalle myös silloin, kun minä olin oikealla puolella. Täytyy kiinnittää huomiota jatkossa siihen, ettei kääntyisi vinoon.

Vauhtiympyrällä Pikasta tosiaankin irtosi vauhtia ja kaikeksi onneksi se lähti myös omatoimisesti alkusuoran päässä olleelle putkelle, jolloin ehdin paremmin ohjaamaan ympyrän loppuosan. Pussikin sujui radan osasena ilman pienintäkään ongelmaa. Itseäni tosin jännitti lievästi joka kerta, kun Pika meni pussiin. Mitä jos se sählää ja menee pussissa ihan solmuun tai jotain?! ;) Pika-pellehermanni koki tarpeelliseksi ärjähtää minulle alkusuoralla olleen putken jälkeen: joka halvatun kerta se sanoi RRRRÄYh, kun tuli putkesta. :D Olisikohan huudellut ohi mennessään hitaaksi ja plösöksi, tai sitten urputti siitä, että otin lähdössä etumatkaa. ;)

Ei kommentteja: